Tuesday, April 9, 2013

tak sangka

minggu lepas aku bermimpi, gigi atarg repih. orang tua2 kata tu petanda ada orang yg berangkat atas dari kita akan meninggal. ternyata dalam beberapa hari ini hati tidak sedap. aku sendiri tidak  pasti kenapa sehinggalah hari ini, aku terima satu perkhbaran yang tidak baik. Tok lang Bedul meninggal dunia akibat kemalangan.

begini kisahnya, tepat 6.59 petang aku menerima mesej dari ibuku, ringkas tapi menyentuh emosi. aku yg terkejut jaga dari tidur memikir sejenak. kemudian aku menelef0n ibuku. berborak kisah ini, aku bertanyakan pada ibuku kejadian sebenar. disimpang masuk rumah tok lang arwah telah di langgar oleh kereta dari belakang. kemudian, tok lang masih boleh bangun tetapi dilanggar semula oleh kereta yang lain. arwah dikatakan patah tengkuk dan meninggal di klinik. innalilah..

semasa bersembang dgn ibuku, aku menahan sendu. jangan menangis, namun apbila mengenangkan kembali semasa kecilku, aku jadi sedih dan ingin menangis lalu menguyur air mataku.. last aku jumpa arwah lbh kurang 2 bulan lepas. tergambar di tubir mataku. tok lang menyuakan salam smbl bertanya bila aku akan hbs. dan feveret tok lang ialah sugun kepala aku. dari kck smp la skrg. masa kck2 pantang jmpk aku terus akan tangkap aku. aku pulak bila jumpa tok lang akan menyorak belakang mak atau ayah. ya Allah..
sedihnya tuhan yang tahu.

rasa nak blik rumah skrg jgk. kalo ada keta, mlm ni jgk aku balik dan pagi2 esk ak blik. xpun mtk msk lmbt ckt.. yela esk kelas smua msa ujung2.. sempat ni. tapi kereta tak dak. huhu

p/s : dah la. jangan nangis lg. kang bengkak mata tu esok pg sekolah. Izza stop nangis ok. ni xtaw kali ke berap dah menangs ni.. m0ga arwah ditempatkan dalam kalangan orang beriman. al-fatihah..

No comments:

Post a Comment